Ubat Resdung-Tetamu dari Sri Lanka


Kisah yang agak lucu ini terjadi pada 6/7/09. Meninggalkan kesan yang mendalam kepada perawat resdung jalanan seperti saya.Orang luar amat berminat dengan keunikan treatment resdung berunsurkan herba berbanding orang malaysia.

Telifon bimbit saya bedering.Saya dipanggil untuk melayan 2 orang yang tidak tahu berbahasa malaysia(orang sri lanka).

Saya terus bergegas ke booth rawatan untuk menerangkan seringkas yang boleh teknik teknik rawatan resdung sempena pelancaran ubat resdung-"do it yourself" bulan julai ini.

maka berlakulah senario perbualan ayam dan itik.Bukannya mudah untuk menerangkan teknik-teknik yang saya gunakan dalam memerangi resdung kepada orang luar yang bukan dari bangsa melayu kita ni.

antara teknik-teknik perubatan resdung yang saya beritahu:
1.rawatan resdung menggunakan serbuk ini hanya perlu dilakukan 2 kali seminggu dan setiap sesi rawatan boleh diulang sebanyak 3 kali(setiap 5 minit)
2.bagi pengidap resdung 3 thn ke 7 thn hanya perlu colek shj bahan rawatan dan sapu di bahagian hidung untuk memulakan proses rawatan.

hehe...setelah berhempas pulas 2 org sri lanka itu pun bersetuju untuk mencuba sendiri set rawatan resdung di rumah.

Beliau menyatakan amat berminat untuk menjadi whole seller produk rawatan resdung untuk pasaran sri lanka sekiranya produk set rawatan resdung-do it yourself itu beliau cuba dan berpuas hati kelak.

anda pulak bagaimana? hanya rm 35 hidung selesa dan masalah resdung tiada lagi.

0 comments:

Post a Comment